Kkv-k figyelem! – Indul a Magyar multi program
György László szerint az összes magyar vállalkozás 5-10 százaléka rendelkezhet kiemelt növekedési és innovációs potenciállal. A Magyar multi program a konvergencia régiók cégeire számít, leendő partnerei 170 magyar kis- és középvállalkozásból (kkv) kerülhetnek ki. Ezek a társaságok az elmúlt időszakban három egymást követő évben legalább évi 20 százalékkal növekedtek vagy legalább évi 50 százalékkal nőtt az exportárbevételük, az elért szintet pedig fenn is tudták tartani – mondta az államtitkár. Várakozása szerint ezek a társaságok lehetnek a külföldön is sikeres magyar multik, amelyek betölthetik a külpiaci réseket és eredményesebbek lehetnek a nemzetközi versenytársaknál.
A rendszerváltást követően a belföldi gazdaságszerkezeti átalakulás másképp alakult, mint a térség számos államában, Magyarországon ezért a legnagyobbak között kevés a magyar tulajdonú cég. A Magyar multi program a kkv-k közül szeretné a leginkább fejlődőképes vállalatokat magasabb növekedési fokozatba kapcsolni, és a nemzetközi piacokra segíteni.
A Magyar multi program (GINOP 1.1.4-16) az ITM, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) és a Pénzügyminisztérium (PM) közös projektjeként a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében jött létre, végrehajtásáért az IKFA Iparfejlesztési Közhasznú Nkft. felel. György László kifejtette, hogy az együttműködő cégek a pénzügyi tanácsadás mellett termék- és szolgáltatásfejlesztéshez, márka és arculatépítéshez, szervezet- és folyamatfejlesztéshez és külpiaci tevékenységhez kaphatnak szakmai támogatást.
Első lépésként menedzsmentinterjúval és előzetes felméréssel mérik föl az érintett vállalkozások termékeit, szolgáltatásait, növekedési lehetőségeit és hosszú távú elképzeléseit, majd ezek alapján szakértői testület választ ki félszáz partnercéget. Az együttműködési megállapodás aláírását követően vállalati diagnosztika és fejlesztési terv készül a vállalkozások számára, majd összesen több mint 10 milliárd forint támogatást kaphatnak fejlesztésekre. A cégek külpiaci terjeszkedést személyre szabott tanácsadással segítik. (Forrás: MTI)